6 elementov učinkovite e-mail marketing strategije

Email marketing

6 elementov učinkovite e-mail marketing strategije

Deli blog:

E-mail marketing je še vedno eden izmed najbolj učinkovitih marketinških kanalov – tako iz vidika konverzij, kot tudi iz vidika grajenja zveste skupnosti, ki rada bere vaše vsebine.

Niti uspešna prodaja niti grajenje aktivne in zveste publike pa nista mogoči brez dobre e-mail marketing strategije. Kljub temu, da je dandanes na voljo ogromno raznih orodij, ki nam lahko olajšajo prenos naše e-mail marketing strategije v prakso, pa nam sama po sebi nič ne pomagajo, če nimamo postavljenih dobrih temeljev.

Zakaj je učinkovita e-mail marketing strategija tako pomembna?

 
Vsak dan je poslanih več kot 306 milijard e-mail sporočil, ta številka pa iz leta v leto narašča. (*


Kaj to pomeni? 

To pomeni, da nam v tej poplavi e-mail sporočil, brez dobrega načrta, kako doseči ljudi na e-mail listi, enostavno ne bo uspelo.

Prednosti dobre e-mail marketing strategije so naslednje:

  • Višje konverzije
  • Grajenje zveste in aktivne publike, ki odpira in klika na vaša e-mail sporočila
  • Grajenje zdrave in kvalitetne liste kontaktov
  • Dobra dostavljivost e-mail sporočil in zdravje domene

6 elementov učinkovite e-mail marketing strategije

 

Da lahko izkoristimo vse omenjene prednosti dobre e-mail marketing strategije, pa mora le ta vsebovati nekaj ključnih elementov.

Pregled celotnega e-mail marketing lijaka

 

Preden se lotite priprave vsebine e-mail sporočil, ustvarjanja pop-up obrazcev, avtomatizacij ali drugih opravil, je pomembno, da imate pregled nad celotnim lijakom, skozi katerega boste vodili uporabnike. Najboljši način za to je, da ustvarite zemljevid vseh možnih poti vaših uporabnikov glede na njihova dejanja in načrtujete avtomatizacije/kampanje, s katerimi jih boste nagovarjali, da bodo opravili želeno dejanje (npr. opravili nakup).

Prvi korak za uspešno vizualizacijo lijaka je, da premislite in zapišete vse možnosti, kjer lahko posameznik vstopi v vaš lijak (npr. katere pop-up in druge obrazce boste pri tem uporabljali, kateri so še drugi načini, kjer lahko uporabnik vstopi). Premislite tudi o ciljih, ki jih imate z e-mail marketingom. Teh je lahko več – povišanje prodaje, krepitev blagovne znamke, vzpostavljanje odnosa s strankami itd. Na podlagi tega lahko potem načrtujete, koliko in kakšne avtomatizacije/kampanje potrebujete in kakšna konkretno želite, da so vaša sporočila.  

Premišljeni obrazci za prijavo na prejemanje e-mail sporočil

 

Verjetno ni potrebno posebej poudarjati, da je baza e-mail kontaktov, ki temelji na resničnem zanimanju ljudi za vašo blagovno znamko, edina uporabna in kvalitetna na dolgi rok. 

Načrtujte smiselne obrazce za prijavo na prejemanje vaših e-mail sporočil, ne uporabljajte list kontaktov, ki jih niste pridobili sami. V kolikor se poslužujete kupljenih list kontaktov ali pošiljate e-mail sporočila uporabnikom, ki za to niso izkazali dejanskega zanimanja, lahko to precej negativno vpliva na dostavljivost vaših sporočil in vaš sloves kot pošiljatelji. Takšne strategije pogosto tudi niso v skladu z GDPR.

Nekaj primerov dobrih praks za obrazce na spletni strani:

  • Pop-up obrazec: uporabniki prejmejo 10% popust na prvi nakup, v kolikor oddajo svoj e-mail kontakt
  • Obrazec v nogi spletne strani, kjer se posamezniki lahko prijavijo na prejemanje vaših novic, novosti in posebnih ponudb
  • Pop-up obrazec: v kolikor oddajo svoj e-mail naslov, uporabniki prejmejo brezplačno e-knjigo ali vodič na določeno tematiko, ki se veže na vaše poslovanje in bi lahko vaše uporabnike zanimala
  • Anketa, kjer uporabnikom, v kolikor rešijo kviz, ponudite neko ugodnost, vi pa v zameno dobite veliko informacij, ki jih lahko kasneje skozi segmentacijo in smiselne avtomatizacije uporabite za bolj personalizirana sporočila

Segmentacija

 

Segmentiranje obstoječe liste kontaktov je eden izmed bolj pomembnih delov e-mail marketinga. Ogromno ljudi še vedno zmotno meni, da je dobro, učinkovito in smiselno pošiljati vsa e-mail sporočila celotni listi kontaktov. V praksi pa se pogosto izkaže ravno obratno – nikoli ne bodo vsi kontakti na vaši e-mail listi odpirali/klikali vaših sporočil, kljub temu, da so se na prejemanje prijavili sami. 

To se lahko zgodi zaradi več razlogov – vaša e-mail sporočila se izgubijo v množici ostalih v njihovih e-poštnih nabiralnikih,  določene tematike, o katerih pišete v vaših sporočilih jih ne bodo zanimale, lahko pa preprosto ne bodo imeli več interesa za branje vaših sporočil.

Tukaj pride v igro segmentacija, ki je ena izmed taktik, kako bolje personalizirati vaša sporočila in jih približati vašim kontaktom glede na njihove interese, lokacijo, spol, preference, aktivnost, pretekla nakupna dejanja itd.

4 načini, kako lahko segmentirate vašo listo kontaktov:

  • Po demografskih podatkih – npr. starost, spol
  • Glede na aktivnost kontaktov na vaši e-mail listi (pri čemer segmentirate na podlagi odpiranja in klikanja na vaša e-mail sporočila v npr. zadnjih 30-, 60- ali 90- dneh) – to so tudi najbolj aktivni kontakti, ki jih imate na vaši e-mail listi
  • Glede na lokacijo/naslov – v kolikor poslujete v različnih državah, kjer ponujate različne storitve/izdelke ali pa zgolj želite segmentirati ljudi glede na jezik, ki ga govorijo
  • Glede na pretekle nakupe – v kolikor imate izdelke, ki dobro dopolnjujejo izdelek, ki ga je stranka kupila, lahko segmentirate tudi glede na pretekle nakupe in tako strankam ponudite personalizirana priporočila za ponovni nakup

Da pa lahko ustvarjate segmente, pa morate seveda podatke pridobiti – npr. skozi obrazce na spletni strani, v košarici, skozi kvize in ankete.

Ko podatke imate, pa je vse, kar potrebujete za segmentacijo, vaša ustvarjalnost, orodje za e-mail marketing in dobra e-mail marketing strategija.

Vključitev avtomatizacij

 

Avtomatizacija je način ustvarjanja e-poštnih sporočil, ki dosežejo točno določene ljudi s pravim sporočilom glede na to, kje v lijaku se nahajajo. Avtomatizacije načeloma nastavimo enkrat, potem pa je pošiljanje teh sporočil avtomatizirano – ko nekdo npr. opravi nakup, se zahvalno sporočilo, ki smo ga nastavili, pošlje avtomatično.

Tri osnovne in najbolj učinkovite avtomatizacije so:

  • Pozdravna avtomatizacija – gre za avtomatizacijo, ki lahko vsebuje enega ali več e-mail sporočil, ki se sprožijo, ko oseba pusti svoje podatke v obrazcu/kvizu/anketi na spletni strani, pri čemer je glavni namen vzpostaviti prvi stik s potencialno stranko, predstaviti podjetje ter omeniti, kakšna sporočila lahko pričakuje v nadaljevanju
  • Avtomatizacija zapuščene košarice – ko uporabnik v spletni trgovini v košarico zloži izdelke, ki jih pa potem ne kupi, mu lahko pošljemo e-mail sporočilo z opomnikom, da dokonča nakup, mu ponudimo pomoč ali pa mu ponudimo kakšno dodatno ugodnost, ki ga lahko spodbudi k dokončanju nakupa
  • Po-nakupna avtomatizacija – ko stranka opravi nakup, lahko dobi enega ali več e-mail sporočil v določenem časovnem obdobju, katerih namen je zahvala za nakup, predstavitev ostale ponudbe izdelkov, morebitne uporabne vsebine, ki imajo dodano vrednost za stranko in podobno

A/B testiranje

 

Ne glede na to ali vzpostavljate avtomatizacije, pošiljate newsletter sporočila ali pa ustvarjate različne obrazce na spletni strani, preko katerih želite nabirati nove kontakte – na vsakem koraku v realiziranju vaše e-mail marketing strategije se je dobro posluževati A/B testiranja. Orodja vam omogočajo veliko možnosti, kaj vse lahko testirate – npr. zadevo, vsebino sporočila, čas pošiljanja sporočila, itd.

Delitev uporabne vsebine, ne zgolj prodaja

 

Funkcija e-mail marketinga je med drugim tudi grajenje odnosov s svojimi strankami in tudi potencialnimi kupci. Da pa lahko zgradimo zvesto skupnost, ki nam zaupa, pa naša strategija ne sme biti zgolj prodaja izdelkov/storitev. Za grajenje odnosov moramo z njimi deliti tudi uporabno vsebino, ki je lahko npr. v obliki nasvetov, blog vsebin, video vsebin, itd. in jim predstavlja neko dodano vrednost.

Seveda v svojo strategijo vključite tudi prodajna e-mail sporočila, ki jih pošljete, ko imate kakšno posebno ponudbo oz. akcijo, a imejte v mislih, da v vmesnem obdobju pošiljate tudi sporočila, ki jih bodo vaši kontakti radi prebirali in od njih nekaj odnesli. V kolikor jim pošiljate samo prodajna sporočila, se lahko slej kot prej odločijo, da ne želijo več prejemati vaših sporočil, saj od vas ne dobijo nobene dodane vrednosti (razen npr. občasnih kod za popuste).

E-mail marketing je tudi za vas lahko kanal, ki vam prinaša celo do 20% celotne spletne prodaje ali pa vam omogoča nabiranje kvalitetnih povpraševanj. Zgradite lahko ogromno skupnost ljudi, ki se bodo veselili vaših e-mail sporočil, jih z veseljem prebirali, vi pa boste lahko svoje poslanstvo in izdelke/storitve lažje ponesli v svet.


Potrebujete pomoč pri vzpostavitvi e-mail marketing strategije?