8 trendov digitalnega marketinga za leto 2023

Marketinška strategija

8 trendov digitalnega marketinga za leto 2023

Deli blog:

Na začetku vsakega novega koledarskega leta se radi ozremo nazaj v preteklo leto, naredimo refleksijo in se pripravimo na nadaljne izzive. Tako se tudi v digitalnem marketingu lahko ozremo nazaj, pretehtamo, katere strategije so bile učinkovite in katere manj. 

Z vstopom v novo leto pa prihajajo tudi novi trendi v digitalnem marketingu. Tako lahko v svojo strategijo za leto, ki prihaja, vključimo stare dobre prakse, pri tem pa upoštevamo tudi nove trende v digitalnem marketingu.

Kaj se spreminja in kaj ostaja? Za vas smo pripravili poglobljen članek o 8 trendih digitalnega marketinga v letu 2023.

Razširjenost umetne inteligence in strojnega učenja

 

Eden največjih trendov v zadnjem času, ki se nadaljuje tudi v leto 2023, je zagotovo porast vključevanja umetne inteligence in strojnega učenja v vsak korak digitalnega marketinga. Še več, umetna inteligenca je del vsake platforme za digitalni marketing. 

Govorili smo že o GA4, ki je najnovejša verzija Google analitike, ki bo junija 2023 popolnoma nadomestila obstoječo univerzalno analitiko ter o novi vrsti oglaševalskih kampanj Performance Max – oboje temelji na umetni inteligenci in strojnem učenju za boljše vpoglede v podatke in boljše rezultate z oglaševanjem.

Tudi algoritmi na družbenih omrežjih ne zaostajajo – določajo katera vsebina in oglasi se nam večinoma prikazujejo in podobno. Vpeljava umetne inteligence v digitalni marketing nam omogoča povezovanje strank s pravimi izdelki in storitvami, kar nam pomaga izboljšati uporabniško izkušnjo.

S SEO optimizacijo do vidnosti in večjih konverzij

 

Eden izmed glavnih ciljev digitalnega marketinga je vidnost naše vsebine na platformah, ključnih za komuniciranje z našo ciljno skupino. Predvsem na iskalniku, kakršen je Google, želimo biti vidni, ko ljudje iščejo rešitve ali odgovore na vprašanja. 

Za večji obisk spletnih mest in posledično tudi več konverzij, bo tudi v letu 2023 zelo pomembno vlaganje v optimizacijo iskalnikov (SEO). Glede na zasičenost spleta in zahtevnosti algoritma na Googlu pa bo to verjetno tudi ena izmed vaših največjih investicij, ki se bo skozi čas in s konsistentnim delom, kmalu obrnila v vaš prid.

Poudarek na uporabniški izkušnji

 

Glede na velikost digitalnega prostora ter številčnost konkurenčnih ponudb bo v letu 2023 bolj kot kadarkoli doslej pomembno, da uporabnikom zagotovimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. 

Uveljavljenost blagovne znamke in cenovne ugodnosti sedaj niso več ključni dejavniki, da se stranka odloči za nakup. Še bolj pomembna je celostna izkušnja, ki jo ima stranka z našo blagovno znamko. Tako je za razvijanje pripadnosti strank naši blagovni znamki ključno grajenje odnosa z njo od prvega stika do vzdrževanja komunikacije po nakupu. 

Vir: https://www.superoffice.com/blog/customer-experience-statistics/

To pa prinaša trend večkanalnosti – celostne uporabe več kanalov komuniciranja, ki med seboj delujejo usklajeno, zato da uporabniki na vsakem koraku stika z blagovno znamko dobijo relevantno vsebino glede na fazo nakupnega procesa, v kateri se nahajajo (nagovarjanje za prvi nakup, ponakupna faza itd.).

Pri tem nam pomagajo tudi algoritmi, ki temeljijo na umetni inteligenci ter SEO taktike, ki imajo predvsem en glavni namen – izboljšati uporabniško izkušnjo uporabnikov. Algoritmi na družbenih omrežjih se osredotočajo na prikazovanje vsebine, ki je relevantna za uporabnika glede na njegovo preteklo iskanje, strategije za SEO pa se vse bolj in bolj usmerjajo v zagotavljanje vsebine, ki je najbolj uporabna za uporabnika.

Najbolj pomembne lastnosti dobre uporabniške izkušnje so hitri odzivni čas, konsistentnost komunikacije med različnimi kanali, usposobljeno osebje, ki komunicira z uporabniki in jasno sporočanje. (*)

Ustvarjanje kratkih video vsebin

 

Z vse večjo popularnostjo kratke video vsebine na družbenih omrežjih, h kateri je prispeval tudi vse manjši razpon pozornosti uporabnikov, so se trendi ustvarjanja vsebine začeli spreminjati že v letu 2022. Z letom 2023 bo trend krajših video vsebin, ki jih lahko opazimo na TikToku ali Instagramu, samo še bolj v porastu.

Zato je ključno, da podjetja v svojo marketinško strategijo za leto 2023 vključijo tudi tak format komuniciranja z uporabniki. Pomembno je osredotočanje na ustvarjanje kratkih in učinkovitih sporočil, ki direktno nagovarjajo uporabnika in izzive, s katerimi se sooča in jih naš izdelek oz. storitev uspešno rešuje.

Usmerjenost na pridobivanje vsebine, ki jo ustvarjajo uporabniki (angl. UGC)

 
 

Vključevanje influencer marketinga v marketinško strategijo ni nič novega. Večina podjetij, ki so prisotna na spletu, sodelujejo z vplivneži, ki jim pomagajo pri promociji izdelkov oz. storitev. Podjetja sedaj iščejo nove načine, kako biti bolj inovativni in ustvarjalni pri ustvarjanju učinkovite vsebine za spletna omrežja in eden izmed načinov je pridobivanje vsebine, ki jo ustvarjajo uporabniki, ne zgolj vplivneži (angl. UGC – user generated content). Takšna vsebina je večinoma brezplačna, vsekakor bolj avtentična kot plačljiva vsebina, povečuje zaupanje drugih uporabnikov v vašo blagovno znamko, izboljšuje pa tudi splošen ugled znamke.

Predvsem pomembno je pridobivanje video vsebine, fotografij in mnenj obstoječih strank, ki so že preizkusile vaše izdelke ali storitve, saj lahko potem to vsebino uporabite tudi za druge kanale, kot npr. oglaševanje. Trend vključevanja vsebine vseh uporabnikov v vašo vsebino na spletni strani, družbenih omrežjih in oglaševalskih platformah bo tudi v letu 2023 v porastu.

Pomembnost mobilne optimizacije

 

Dejstvo je, da uporabniki vse več časa preživijo na telefonih, ki jih uporabljajo tako za brskanje po spletu kot tudi nakupe preko spleta. V letu 2022 so uporabniki kar 56% vseh prodaj preko spleta izvedli preko telefonov, v letu 2023 pa se pričakuje, da bo ta številka še večja. (*

Zato je pomembno, da kot ponudniki na spletu izboljšate mobilno izkušnjo z vašo spletno stranjo, e-mail sporočili in drugimi kanali, preko katerih komunicirate z uporabniki.

Vse večja pomembnost družbene odgovornosti in trajnosti

 

Splošen družbeni trend v smeri večje družbene in okoljske odgovornosti se hitro prenaša tudi v digitalni svet. Pripadnost uporabnikov blagovnim znamkam se povezuje tudi z vrednotami blagovne znamke, ki se nanašajo na družbene in okoljske izzive, kot so upoštevanje pravic LGBTQ+ skupnosti, neenakosti spolov in globalnega segrevanja. 

Podjetja, ki bodo v letu 2023 v svojo vizijo in tudi marketinško strategijo vključile prizadevanja, vezana na zgoraj omenjene izzive, bodo ne samo postala podjetja, ki prispevajo k razreševanju družbenih in okoljskih problemov, temveč bodo lažje nagovarjale uporabnike generacije Z in milenijce, ki le tem pripisujejo velik pomen.

Družbena omrežja postajajo orodje za pomoč strankam

Vir: https://blog.hubspot.com/marketing/hubspot-blog-marketing-industry-trends-report

Eden izmed precej novih trendov za leto 2023 pa je uporaba družbenih omrežij za podporo in pomoč strankam. Glede na to, da tudi družbena omrežja postajajo čedalje pomembnejši e-commerce kanal, bodo lahko predvsem e-commerce podjetja s pridom uporabljala le te tudi za podporo in pomoč strankam. Po nekaterih statistikah ima uporaba družbenih omrežij za zagotavljanje podpore in pomoči strankam kar tretji najvišji ROI od vseh marketinških trendov, ki pa se bo po napovedih v letu 2023 še povišal.

Omenjeni trend gre z roko v roki s trendom nakupovanja direktno preko družbenih omrežij (kot npr. preko Instagram trgovine). Statistike kažejo, da je vsaj 30% uporabnikov generacije Z ali milenijcev že kupilo izdelek na družbenih omežjih v zadnjih 3 mesecih. (*)

 

Si želite tudi vi v letu 2023 stopiti v korak s trendi? Mi vam pri tem lahko pomagamo. Povežimo se in začnimo ustvarjati vašo zgodbo.