Copywriting je pojem, ki ga v zadnjem času slišimo skoraj na vsakem koraku. Vsako podjetje, ki je prisotno na spletu – pa naj gre za samozaposlenega podjetnika ali podjetje, ki zaposluje 500 ljudi – vsi potrebujejo dobro predstavitev svoje ponudbe na spletu, ki bo izstopala iz množice podobnih ponudb.
Potrebno pa je copywriting ločevati od ustvarjanja vsebine, saj se ta po kar nekaj lastnostih razlikujeta. Copywriting je več kot zgolj pisanje vsebine in kot tak zahteva od posameznika tudi dodatne veščine. Kaj je torej copywriting in kateri so ključni elementi dobrega copywritinga?
Copywriting 101: Kaj je copywriting?
Zaradi pomembnosti copywritinga v digitalnem svetu raste tudi potreba po dobrih copywriterjih. Podjetja pospešeno iščejo dobre copywriterje, ki bodo znali zajeti bistvo njihove blagovne znamke in jim pomagati do rasti. S tem se odpira vse več in več priložnosti za vse kreativne duše, ki imajo še nekaj marketinške žilice in želje po učenju. Poleg tega pa potrebujejo še nekaj poznavanja psihologije – pomembno je namreč razumeti čustveno delovanje človeka in procesov, ki vplivajo na sprejemanje odločitev, saj bomo le tako lahko ustvarili besedilo, s katerim se bo bralec čustveno povezal.
Za dober copywriting torej ni dovolj zgolj spretnost dobrega pisanja, temveč tudi sposobnost izbora besed, s katerimi ustvariš zgodbo in gradiš čustveno povezanost med bralcem in blagovno znamko. Šele z izpostavljanjem prednosti produkta oz. storitve, ki ima neko čustveno vrednost za bralca, lahko le tega prepričamo, da naš izdelek oz. storitev res potrebuje in se posledično odloči za nakup.
Poznamo več vrst copywritinga – od SEO optimiziranega copywritinga, B2B copywritinga, pa vse do direct reponse copywritinga, ki vključuje pisanje besedil za pristajalne strani, email marketing, pisanje besedil za oglaševanje, družbena omrežja, produktne strani in podobno. Vsem je skupno nabiranje kvalitetnih leadov, povečanje konverzij in prodaje.
Glede na to, da so dobri marketinški teksti pravzaprav bistvo podobe blagovne znamke na spletu, je verjetno že jasno, zakaj potrebujete dobrega copywriterja. Pa vseeno – kaj so prednosti dobrega copywritinga, ki ga ustvari izkušen in dober copywriter?
Prednosti dobrega copywritinga
Dober copywriting lahko pomaga blagovni znamki do (morda nepredstavljive) rasti, slab copywriting pa lahko le to naredi popolnoma nekonkurenčno na trgu.
Ključne prednosti, ki jih lahko za vas ustvari dober copywriter so:
– Povišanje konverzij
– Povečanje zaupanja strank v vašo blagovno znamko
– Izboljšana podoba vaše blagovne znamke na trgu
– Grajenje odnosa in povezanosti s stranko
Povišanje konverzij lahko dosegate z dobrim copywritingom tako neposredno, preko kvalitetno napisanih prodajnih besedil, hkrati pa z dobrim copywritingom izboljšujete svojo pojavnost na spletu, gradite podobo vaše blagovne znamke in s tem povečujete tudi zaupanje strank v vaše izdelke oz. storitve. Rezulat vsega omenjenega pa je tako tudi posredno zvišanje konverzij in izboljšanje prodaje.
Kaj pa lahko že sedaj storite za pisanje boljših prodajnih in marketinških besedil? Začetna faza je vsekakor apliciranje spodnjih 8 elementov v vaš copywriting proces.
8 elementov dobrega copywritinga
Odlično poznavanje vaše ciljne skupine
Prvi element dobrega copywritinga, ki je hkrati eden izmed najpomembnejših elementov celotne marketinške strategije, je dobro poznavanje vaše ciljne skupine. Vprašajte se – kako lahko prodate izdelek/storitev nekomu, o katerem ne veste nič? Nimate informacij o izzivih, željah, težavah tega posameznika, da bi ga lahko prepričali, da je vaš izdelek/storitev prava rešitev zanj. Verjetno se strinjamo, da je to precej težko.
Ključno je torej, da že takoj na začetku opredelite in opišete svojo ciljno skupino od A do Ž – od starosti, lokacije bivanja, zaposlitve, hobijev, interesov, glavnih izzivov, s katerimi se soočajo in podobno. Bolj podrobno kot boste spoznali svojo ciljno skupino, bolje boste lahko napisali besedilo, ki jih bo zares nagovorilo in prepričalo v nakup oz. drugo željeno dejanje.
Poznavanje in vključitev vaše edinstvene ponujene vrednosti
Ali veste, kaj je vaša ključna prednost na trgu pred konkurenco? Poznavanje vaše edinstvene ponujene vrednosti (EPV) je še eden izmed glavnih elementov copywritinga, ki mora biti tudi del celostne marketinške strategije. To je namreč tisto, kar vas razlikuje od konkurence in lahko potencialne stranke prepriča v nakup pri vas. Opredelite glavne prednosti svojega izdelka ali storitve in zakaj je le ta drugačen/boljši pri reševanju izzivov, ki jih ima vaša ciljna skupina.
Nato v vaših besedilih jasno komunicirajte vaš EPV, saj bo ravno to tisto, kar bo lahko ustvarilo razliko med povprečnim in odličnim tekstom.
Slovnična pravilnost besedil
Večina se verjetno strinja, da je slovnična pravilnost besedil osnova, brez katere tako ali tako ne gre. In to je tudi za nas že nekako samoumevno. A velikokrat opažamo, da se v besedilih, ki krožijo po spletu in s katerimi podjetja želijo prodajati svoje izdelke oz. storitve, pojavlja OGROMNO slovničnih napak.
Če sami pomislite, kako je, ko v besedilu, ki nam obljublja vse in še več, najdemo več zelo očitnih slovničnih napak, vam bo jasno, zakaj je to problem. Slovnične napake lahko hitro odvrnejo bralce od nadaljnega branja, kaj šele nakupa. Zato je ključno, da pred objavo besedil le te dobro pripravimo tudi iz vidika slovnične pravilnosti.
Seveda je normalno, da se predvsem v daljših besedilih pojavi kakšna napaka, večji problem nastane, ko naredimo napako v besedilih, ki so dolgi nekaj besed ali nekaj povedi in s katerimi želimo prepričati bralca v nakup. Če se tam skriva slovnična napaka ali več le teh, lahko to močno vpliva na sam odstotek konverzije.
Naslavljanje prednosti izdelka/storitve, ne zgolj naštevanje lastnosti
Pogosta napaka pri copywritingu je ta, da pisci preveč obširno govorijo o lastnostih izdelka/storitve, ne vključijo pa prednosti, ki jih ima ta izdelek/storitev za izboljšanje življenja stranke. Če npr. prodajate kremo za obraz, so 100% naravne sestavine, laboratorijsko testirano in praktična embalaža zgolj lastnosti vašega izdelka.
Kaj pa so zares prednosti le tega? Kako lahko vaš izdelek izboljša življenje uporabnika?
Bolj kot bo bralec začutil prednosti, ki jih ima vaš izdelek/storitev zanj, večja bo verjetno, da se bo odločil za nakup. Lastnosti so pomemben del vašega teksta, a večinoma ne vzbudijo dovolj čustvene povezanosti bralca z izdelkom/storitvijo, ker ne naslovijo direktno problema, ki ga želi reševati.
Prepričljiv naslov
Prepričljiv naslov oz. uvodna poved v marketinških besedilih lahko pritegne ali pa odvrne bralca, da nadaljuje z branjem. Naslov v oglasu ali na pristajalni strani ter zadeva v e-mailih in prva poved, ki jo bralec prebere, morajo pritegniti pozornost in vključevati besede, ki bodo v bralcu vzbudile radovednost, da nadaljuje z branjem.
Primer dobre prakse naslova na pristajalni strani:
Vključitev ključnega CTA-ja (angl. call-to-action)
Ko prepričamo bralca besedila, da je izdelek/storitev pravi zanj, mu je potrebno sporočiti tudi, kaj je naslednji korak.
Kaj želite, da bralec naredi? Opravi nakup? Pusti svoj e-mail naslov?
Jasno sporočajte, kaj je tisto, kar želite od njega in to še posebej izpostavite v vašem besedilu. V kolikor potencialni kupec ne ve točno, kaj je naslednji korak, le tega zagotovo ne bo naredil.
Hitro do bistva
Pri marketinško-prodajnih besedilih velja pravilo – manj je več. Vsaka beseda mora imeti svoj smisel v besedilu, brez dolgovezenja in kilometrskih zapisov, ki ne sporočajo bistva. Uporabljajte enostavno razumljive, kratke povedi. Daljše kot so povedi, večja je verjetnost, da se bralec v njih izgubi, s tem pa izgubite tudi njegovo pozornost.
Testiranje, testiranje, testiranje
Ne glede na to ali pišete vsebino za oglase, pristajalno stran, produktno stran ali e-mail – na vseh kanalih velja, da je potrebno različno vsebino testirati. To, da zgolj predvidevamo, kaj bo delovalo, ni dovolj. V marketingu se vse vrti okoli testiranja in raziskovanja, kaj je tisto, kar bo najbolje delovalo. Zato se ne bojte preizkušanja različnih vsebin, saj boste le tako našli tisto pravo, ki bo vašo ciljno publiko zares nagovorila.
Dober copywriting vključuje, a hkrati tudi presega teh 8 elementov. Zahteva precej vaje, učenja in izkušenj, sama pot do odličnega copywritinga pa je lahko dolga. V kolikor potrebujete pomoč pri copywritingu, nas kontaktirajte in naši copywriterji vam lahko pomagajo dvigniti vaše marketinško-prodajne materiale na višjo raven.