Blog

Google Analytics 4: kaj se spreminja v letu 2023?

Konec leta 2020 je Google napovedal umik Google universal analitike (UA) in predstavil Google Analytics 4 (GA4), ki bo v letu 2023 nadomestila UA. Če še niste na tekočem glede tega, kaj GA4 sploh je in kako bo spremenil pogled na podatke, je sedaj skrajni čas, da to izveste.

Ker gre za precej veliko spremembo, je v marketinških krogih prisotno nekaj nejevolje – kar je normalno, vsaka sprememba zahteva nove prilagoditve in načine dela. Zato smo za vas pripravili podrobno predstavitev GA4.

GA4 prinaša precej novosti, ki nam bodo omogočale nov in še bolj poglobljen vpogled v podatke. Ta vodič naj vam bo v pomoč pri razumevanju in privajanju na GA4, da bo menjava lažja in manj stresna. 

Kaj je Google Analytics 4 (GA4)?

 
 

GA4 je najnovejša verzija Google analitike, ki bo junija 2023 nadomestila obstoječo, dobro poznano Google universal analitiko. Gre za povsem novo generacijo spletne analitike, ki prinaša boljše vpoglede v podatke, možnosti za napredno napovedovanje vedenja strank in več fleksibilnosti pri nastavitvah.

Google s svojimi novimi rešitvami prinaša povsem svež veter v marketinški prostor. Tako kot je Performance Max popolnoma nova vrsta oglaševalskih kampanj, ki temelji na umetni inteligenci in strojnem učenju, je tudi GA4 korak v novo generacijo spletne analitike, ki izkorišča moč umetne inteligence in strojnega učenja, da zagotovi bolj poglobljene vpoglede v vedenja strank.

Ker pa je v zadnjem času veliko poudarka tudi na zasebnosti uporabnikov (z uvedbo GDPR, Applovih sprememb pri varovanju zasebnosti itd.), je tudi Google z GA4 prilagodil način merjenja podatkov, pri čemer je uporabnikova zasebnost na prvem mestu.

Kakšna je razlika med Google Analytics 4 (GA4) in Google universal analitiko (UA)?

GA4 se od UA ne razlikuje zgolj po izgledu domače strani (ki je sicer tudi izboljšana). Kar je še bolj pomembno – vključuje naprednejše možnosti sledenja vedenju strank ter nam omogoča večjo fleksibilnost in večji nadzor nad podatki. Ključne lastnosti, po katerih se GA4 razlikuje od UA so:

Vse, kar merimo je dogodek

 

Pri UA imamo možnost izbire različnih tipov dogodkov, pri čemer ima vsak 3 parametre. Pri GA4 pa je vse, kar merimo, dogodek, parametre pa lahko spreminjamo in nastavljamo sami. Namesto posplošenih podatkov lahko sedaj dobimo bolj poglobljen uvid v interakcije uporabnikov z našo spletno stranjo in mobilno aplikacijo.

UA je za najpomembnejšo metriko štel ogled strani, medtem ko GA4 ponuja večjo izbiro novih metrik (npr. engagement metrike), kar je velika sprememba, ki bo zahtevala nekaj novega učenja in privajanja, a prinaša povsem novo perspektivo vpogleda v podatke. Bolj kot je naša analiza poglobljena, več uporabnih podatkov imamo za načrtovanje učinkovitejših marketinških akcij v prihodnje.

Napovedovanje vedenja uporabnikov

 

Do sedaj smo z UA nove odločitve o nadaljnih marketinških aktivnostih sprejemali glede na podatke o preteklih interakcijah in vedenju uporabnikov z nami. Velikokrat ste verjetno premlevali podatke, številke in krivulje in implementirali različne rešitve, za katere niste bili popolnoma prepričani, da bodo zares delovale.

Z GA4 je Google naredil velik korak naprej in ponudil možnost uporabe napovednih metrik, ki jih lahko s pridom uporabimo za bolj natančno targetiranje uporabnikov glede na njihove potrebe in pretekla vedenja. GA4 pri tem uporablja strojno učenje in napoveduje prihodnje vedenje uporabnikov. Napovedne metrike, ki jih vključuje, so naslednje (*):

– Verjetnost nakupa (angl. purchase probability): verjetnost, da bo uporabnik, ki je bil aktiven v zadnjih 28 dneh opravil nakup v naslednjih 7 dneh

– Verjetnost neaktivnosti (angl. churn probability): verjetnost, da uporabnik, ki je bil aktiven v aplikaciji ali na spletni strani v zadnjih 7 dneh, ne bo več aktiven v naslednjih 7 dneh

– Pričakovan prihodek (angl. predicted revenue): pričakovan prihodek v naslednjih 28 dneh od uporabnika, ki je bil aktiven v zadnjih 28 dneh

Pri strojnem učenju, na katerem temelji napovedovanje vedenja uporabnikov v GA4 pa velja naslednje – več podatkov kot dobi Google, bolj natančno bo napovedovanje v prihodnje.

Spremljanje vedenja strank na različnih platformah

 

Za razliko od UA, lahko z GA4 sedaj enostavneje sledimo uporabnikom na različnih platformah. Tako lahko spremljamo vse aktivnosti uporabnika od začetka do konca na različnih platformah, kar poteka preko edinstvenega ID-ja uporabnika, ki mu ga Google dodeli.

Uporabniki smo danes prisotni na različnih platformah, zato je ta možnost spremljanja celotne poti uporabnika preko različnih platform, naprav in mobilnih aplikacij edinstvenega pomena.

Več fleksibilnosti in nadzora nad podatki

 

GA4 omogoča, da sami nastavimo zgolj tista poročila na domači strani, ki so relevantna za nas, ne pa samo tista, ki jih Google smatra kot pomembna.

Prav tako lahko ustvarjamo segmente po meri, da dobimo natančnejše podatke o interakcijah uporabnikov.

To sicer od nas zahteva nekoliko več nastavitev, a se splača, saj imamo potem res učinkovit sistem za analiziranje vedenja uporabnikov, ki prinaša večje uspehe pri načrtovanju marketinške strategije.

Kako začeti?

 

Mnogokrat opazimo, da se ljudje zaženejo v tehnične nastavitve orodij (tudi orodij za spletno analitiko), brez da bi sploh natančno vedeli, kaj želijo doseči in čemu želijo slediti.

Zato je pomembno, da postavimo jasne cilje in določimo glavne parametre, ki jim želimo slediti še preden se lotimo tehnične vzpostavitve spletne analitike. Tako bomo lahko lažje podajali zaključke o tem, ali so naša marketinška prizadevanja res učinkovita.

Zato smo v Dinetixu postavili naš edinstven proces 3×3 by Dinetix, pri katerem poudarjamo prvi in najpomembnejši korak: načrtovanje. Faza načrtovanja vključuje 3 korake, ki jih moramo izvesti preden se lotimo dejanskih marketinških akcij in sledenja rezultatom. Ti koraki so:

– Postavitev jasnih ciljev – je vaš cilj več prihodkov ali morda več leadov preko marketinškega funnela?

– Postavitev oglaševalske strategije

– Postavitev časovnice

Šele potem se lahko lotimo drugega koraka izvedbe, spremljanja napredka in merjenja uspešnosti, saj vemo, kaj je tisto, kar si v prvi vrsti sploh želimo doseči. Tako bomo lahko nastavili smiselne parametre in presojali uspešnost naših marketinških akcij ter sprejemali nadaljne odločitve za optimizacijo.

Za omenjeno ne potrebujete nobenega orodja. Potrebujete le čas in spočito glavo, da lahko jasno definirate vaše cilje, saj je to prvi korak k večji uspešnosti vašega posla. Šele potem nastopi vprašanje, kako tehnično vzpostaviti GA4.

 

Ne veste, kako točno določiti vaše marketinške cilje? Potrebujete pomoč pri postavitvi učinkovite oglaševalske strategije? Ste že naredili korak naprej in si želite pomoči pri implementaciji spletne analitike in GA4? Ne skrbite, tu smo, da vam pomagamo na vseh korakih vaše poti do boljših rezultatov na spletu.