Kako izračunati profitabilnost oglaševanja?

Marketinška strategija

Kako izračunati profitabilnost oglaševanja?

Deli blog:

Med lastnostmi, ki oblikujejo dobrega specialista za digitalni marketing, je tudi spretnost dela s podatki. Zaradi tekmovalnosti in konkurence pri oglaševanju je pomembno, da redno spremljamo metrike in podatke, ki kažejo na to, kako učinkoviti smo pri svojem delu. Medtem ko sta metriki, kot sta CPC (angl. cost-per-click) in CTR (angl. click-through-rate) zelo pomembni v oglaševanju, nam ne povesta vsega o profitabilnosti oglaševanja.

Seveda pa vsakega oglaševalca zanima, kako dobro konvertirajo oglasi in kakšne prihodke z njimi ustvarjamo glede na vložena sredstva.

Kako torej izračunati profitabilnost oglaševanja, da bomo lažje sprejemali odločitve za naprej?

Metrika, ki nam bo pri tem v veliko pomoč, je ROAS, angl. return-on-ad-spend ali donosnost investicije v oglaševanje.

Kaj je ROAS?

 

ROAS je metrika, ki je del vsakdana oglaševalcev, saj meri učinkovitost oglaševanja. Kratica ROAS, return-on-ad-spend ali donosnost investicije v oglaševanje meri, kakšen je prihodek od oglaševanja za vsak evro, ki je vložen v oglase. Tako lahko preko omenjene metrike dobimo dober vpogled v to, kako dobri in učinkoviti so naši oglasi – višji kot je ROAS, boljša je naša oglaševalska strategija in naši oglasi.

ROAS lahko računamo za posamezne oglase ali pa dlje časa trajajoče kampanje, da pridobimo vpogled v to, kako dobro smo načrtovali svoja oglaševalska prizadevanja.

Kako izračunati ROAS?

 

V kolikor imamo podatek o tem, koliko denarja vlagamo v oglaševanje in koliko ga iz tega naslova tudi zaslužimo, lahko izračunamo ROAS. Ker je tako pomembna metrika, se lahko zdi, da je njen izračun zapleten, ampak ni. Vse, kar je potrebno narediti je, da delite dobiček z vloženimi stroški. V praksi to pomeni, da če vložite 1000 eur v oglaševanje, vaš dobiček pa je 2000 eur, delite 2000 eur z 1000 eur in dobite ROAS, ki je v tem primeru 2. To pomeni, da za vsak vloženi evro v oglaševanje, zaslužite 2 eur.

Višji kot je ROAS, bolj učinkovita je vaša kampanja in več dobička vam prinaša.

Kdaj pa lahko rečemo, da je ROAS odličen?

Če je ROAS manj kot 1, to kaže na neučinkovitost oglaševanja, saj z oglasi izgubljate sredstva, ki ste jih vložili v oglase – za vsak vložen evro se vam namreč povrne manj kot 1 eur. To pomeni, da niste profitabilni in morate oglaševalsko strategijo optimizirati, če želite povišati ROAS. 

Kaj je dober ROAS, je odvisno od več dejavnikov, med drugim tudi splošnih stroškov poslovanja podjetja, zato se tudi podatek o tem, kaj je dober ROAS spreminja od primera do primera in tudi od industrije do industrije. Splošno sprejeto okvirno merilo za dober ROAS je 3-4, kar pomeni, da za vsak vloženi evro v oglaševanje, naredimo 3-4 eur dobička. (*)

Kaj je dober ROAS za vaše podjetje, pa je odvisno tudi od vašega opredeljenega oglaševalskega proračuna in marže, ki jo imate. Če imate visoko maržo, lahko za profitabilnost zadostuje že nižji ROAS, medtem ko morate v primeru nižje marže vzdrževati tudi nižje oglaševalske stroške, potrebujete pa višji ROAS, da ste profitabilni. Nekateri tako potrebujejo ROAS 8, da so profitabilni (za vsak vložen evro, dobite 8 eur nazaj), medtem ko druga podjetja dosežejo dobičkonostnost že, ko je ROAS 3.

Pomembno pri računanju metrike ROAS je tudi, da upoštevamo vse stroške, ki jih imamo pri izdelku/storitvi, saj lahko v nasprotnem primeru dobimo »umetno« visok ROAS, ki ne prikaže resnične slike o profitabilnosti. Ti variabilni stroški so npr. stroški izdelave izdelka, pošiljanja, stroški s spletno trgovino in podobno.

ROAS vs ROI: kakšna je razlika?

 

Metrika ROAS je podobna metriki ROI (angl. return-on-investment ali donosnost investicije), razlikujeta pa se v tem, za katera marketinška prizadevanja ju praviloma merimo. ROAS je metrika, ki meri učinkovitost oglaševanja in nam kot taka pove največ o tem, kako profitabilni smo z oglaševanjem, medtem ko ROI meri učinkovitost vseh marketinških prizadevanj, npr. tudi investicije v SEO, v sodelovanje z digitalno agencijo, vplivneži ali specialisti za copywriting.

Priporočljivo je torej spremljati obe, tako ROAS kot ROI, odvisno od tega, kaj nas v danem trenutku zanima.

Kako izboljšati ROAS?

 

 

Pomembno je, da v sklopu marketinške strategije opredelite želen ROAS, saj lahko na podlagi tega cilja po samem lansiranju oglaševalskih kampanj le te tudi optimizirate in ustrezno korigirate, v kolikor ne prinašajo željenih rezultatov.

Kako pa optimizirati oglaševalske kampanje, da bi izboljšali ROAS? Tukaj je nekaj nasvetov:

– Analizirajte ciljno skupino, ki jo ciljate z oglasi – ste jo dovolj natančno opredelili? Je res prava za vaš izdelek/storitev?

– Analizirajte celoten prodajni kanal od prikaza oglasa pa do konverzije in po potrebi optimizirajte

– Optimizirajte pristajalno stran in jo poenotite s ključnimi elementi v oglasih

– V kolikor imate iste oglase aktivne že dlje časa, ROAS pa pada, izkoristite funkcijo A/B testiranja in preizkusite sveže oglase z novimi kreativami in teksti

 

Bi želeli izboljšati svoj ROAS? Potrebujete pomoč pri analizi vaših oglaševalskih rezultatov in profitabilnosti? Potem ste na pravem naslovu. Kontaktirajte nas, da skupaj analiziramo, optimiziramo in povišamo vaš ROAS.