Blog

Kdaj najeti agencijo za digitalni marketing?

Najeti agencijo za digitalni marketing, samostojnega strokovnjaka ali sami prevzeti celoten marketing vašega podjetja samostojno ali s pomočjo interne ekipe – to je zelo pereče vprašanje, ki si ga podjetja zastavijo.

Porajajo se vprašanja, kot so:

  • Ali digitalno agencijo sploh potrebujete?
  • Kaj so prednosti in kaj pomanjkljivosti vseh možnosti, ki so na voljo?
  • V kolikor se odločite za agencijo – katero agencijo izbrati? Do katere mere prepustiti področje marketinga agenciji? Ali lahko zaupate agenciji, da bo gonilo rasti vašega podjetja?

Brez skrbi, vse to bomo naslovili v tem članku. Marketing je takoj za kvalitetnim izdelkom/storitvijo eden izmed bolj pomembnih področij v podjetju, saj lahko pomaga pri rasti podjetja, z napačno strategijo pa le to zavira. Na eni strani podjetja velikokrat sklepajo, da lahko vso marketinško delo opravijo sami, na drugi strani pa se zaradi vsega ostalega dela hitro izgubijo v vseh novostih in spremembah, ki se v marketingu pojavljajo.

Kakorkoli obrnemo, pa se verjetno vsi strinjamo, da je izbor partnerja, ki se pridruži podjetju na katerem koli področju, izjemnega pomena za ugled in uspešnost podjetja. In enako velja za partnerja, s katerim boste sodelovali na področju digitalnega marketinga.

Kakšne vrste strokovnjakov za digitalni marketing poznamo?

 

V splošnem lahko strokovnjake za digitalni marketing, ki lahko pomagajo vašemu podjetju razdelimo na:

  • Digitalne agencije
  • Freelancerje/samostojne strokovnjake (kot zunanje strokovnjake ali del interne ekipe)

Zaradi kopice različnih področij v marketingu in vse večje potrebe po specializiranih znanjih pa imamo več delitev agencij. Tako npr. poznamo klasične oglaševalske agencije, performance agencije za digitalni marketing, PR agencije, agencije za e-mail marketing, outreach agencije, agencije za delo z influencerji, agencije, ki se specializirajo za področje družbenih omrežij, svetovalne agencije itd.

Tudi samostojni strokovnjaki delujejo na različnih področjih – lahko so svetovalci za digitalni marketing in strategijo, lahko pa so usmerjeni na operativno delo na posameznih področjih znotraj digitalnega marketinga – npr. e-mail marketing specialisti, specialisti za Facebook oglaševanje, Google oglaševanje, SEO specialisti itd.

Kako vam lahko pomagajo eni in drugi? Kakšne so prednosti in slabosti obeh možnosti?

Freelancer/samostojni strokovnjak VS digitalna agencija

 
 

Z vse večjim vplivom spleta na delo in življenja ljudi se spreminjajo tudi delovna mesta. S tem ne samo, da prihajajo nova delovna mesta, uveljavljajo se tudi drugačni načini dela, kot je delo od doma, v porastu pa je tudi trend digitalnega nomadstva. Tako raste tudi niša freelancer-jev, ki so samostojni (zunanji) strokovnjaki, načeloma specializirani za določeno področje in lahko tako podjetjem pomagajo pri specifičnih izzivih.

Digitalna agencija ni vedno rešitev za vse vaše izzive. Tako kot lahko izbirate med različnimi digitalnimi agencijami, lahko izbirate tudi med dobrimi freelancer-ji.

Kdaj pa se za pomoč pri digitalnem marketingu odločiti za freelancer-ja in kdaj za digitalno agencijo?

Odvisno od vaših ciljev in želja.

Delo s freelancer-jem je dobra odločitev, kadar imate točno specifičen izziv oz. nalogo in poiščete strokovnjaka, ki je specializiran za to specifično nalogo. Na drugi strani pa je prednost digitalne agencije v tem, da ima interno ekipo večih strokovnjakov, kar prinaša širši razpon znanja na več področjih digitalnega marketinga, v kolikor iščete pomoč na večih področjih.

Freelancer-ji so ponavadi »one man band« in jih moramo v primeru kompleksnejših nalog najeti več, ki med sabo niso nujno usklajeni. Predstavljajte si, da želite začeti s Facebook oglaševanjem – najamete Primoža, ki se ukvarja s tehnično izvedbo oglaševanja, Anjo, ki je grafična oblikovalka in ustvarja kreative za oglase ter Miha, ki je copywriter. Omenjeni trije freelancer-ji se med seboj ne nujno poznajo (razen če jih poskušate vi povezati), zato velik del usklajevanja še vedno pade na vas, hkrati pa stvari potem niso nujno konsistentne. 

Prednost digitalne agencije je ravno v tem, da imajo le te pogosto vse te strokovnjake v svoji interni ekipi, ti pa med seboj redno komunicirajo in lažje delujejo bolj usklajeno. Prav tako vaš dodeljeni skrbnik strank vodi celoten projekt in se lahko vi ukvarjate z drugimi pomembnimi nalogami v podjetju.

V kolikor pa interno že pokrivate področje digitalnega marketinga ali sodelujete z digitalno agencijo, ki pa ne ponudi specifične storitve, ki jo potrebujete (npr. strokovnjaka za optimizacijo konverzij), lahko še vedno najamete freelancer-ja za to specifično področje, njegovo delo pa uskladite z vašim delom oz. delom agencije, s katero sodelujete.

Interna ekipa za digitalni marketing VS digitalna agencija

 

Pogosto pa podjetja razmišljajo tudi, ali ustvariti interno marketinško ekipo in zaposliti specialiste za posamezna področja znotraj marketinga, ali raje sodelovati z agencijo.

V kolikor imate že vzpostavljeno interno ekipo, ki ima vsa potrebna znanja, ki jih potrebujete, potem je smiselno nadaljevati v tej smeri. V kolikor pa vaša ekipa nima vseh potrebnih znanj, pa lahko še vedno najamete digitalno agencijo, ki ne samo, da ponudi svoje storitve na področju digitalnega marketinga, temveč lahko s svojim strokovnim znanjem ponudi dodaten vpogled v vašo strategijo, prav tako pa opolnomoči vašo ekipo za nadaljne delo. 

Pogosto namreč opažamo, da tudi podjetja, ki imajo vzpostavljeno interno ekipo za marketing, nimajo izkušenih strokovnjakov za vse kanale in marketinške aktivnosti, kjer pa lahko na pomoč priskoči digitalna agencija. Digitalne agencije imajo namreč strokovnjake z raznolikim znanjem in široko paleto izkušenj in lahko predstavljajo ogromno dodano vrednost. V kolikor pa kakšnega področja ne pokrivajo, imajo zaradi svojih povezav velikokrat zunanje sodelavce, s katerimi imajo pogosto sklenjena že dolgoročna sodelovanja in lahko v takšnih primerih le ti priskočijo na pomoč.

Vzpostavljanje interne marketinške ekipe je predvsem smiselno za večja podjetja in korporacije, v kolikor pa ne želite zaposlovati, je prava digitalna agencija odlična izbira za vas. Zaposlovanje namreč zahteva tudi precej velik finančni vložek – poleg vodje marketinga potrebujete tudi specialiste za posamezna področja (npr. skrbnika ključnih strank, copywriterja, specialiste za Google oglaševanje, oglaševanje na družbenih omrežjih, SEO specialista, itd.), v kolikor želite vzpostaviti zares učinkovito celostno strategijo.

Sodelovanje z digitalno agencijo je v tem kontekstu cenovno ugodnejše, odvisno pa predvsem od obsega dela – po dogovoru z agencijo lahko le ta prevzame zgolj del marketinških zadolžitev, lahko pa ji predate uresničitev celotne marketinške strategije. Tako se cene od agencije do agencije razlikujejo.

Kdaj torej izbrati digitalno agencijo?

 

V kolikor nimate interne marketinške ekipe, ki ima potrebna znanja in izkušnje, ki jih vaše podjetje potrebuje, pride v poštev izbira digitalne agencije. Ta vam lahko pomaga ne zgolj pri operativnem vodenju, temveč lahko ima tudi strateško vlogo in kot taka pomaga do večje rasti vašega podjetja.

V kolikor pa ste med razcepom, ali sodelovati s freelancer-jem/freelancer-ji ali z digitalno agencijo, pa se vprašajte – potrebujete celostno storitev na različnih marketinških področjih ter konsistentnost pri operativnem izvajanju, namesto da najemate strokovnjake za posamezna področja? Če ste odgovorili z »da«, potem je digitalna agencija prava odločitev za vas. Z izborom agencije, ki vam bo znala pomagati do večje rasti in svetovati pri uresničitvi marketinške strategije, pa dobite zaupanja vrednega dolgoročnega partnerja.

Kako izbrati pravo agencijo za digitalni marketing?

 

Če ste se odločili za sodelovanje z digitalno agencijo, potem morate sedaj zgolj še najti pravo agencijo za vas. Kako pa to storiti?

Tukaj je nekaj nasvetov, kaj vzeti v zakup, ko se odločate za digitalno agencijo:

Reference in izkušnje v željeni industriji

 

Ko se odločate za digitalno agencijo je pomembno, da pridobite podatke o tem, kakšne reference ima posamezna agencija in kakšne izkušnje v vaši industriji. Velikokrat se namreč podjetja »bojijo« sodelovanja z agencijami, ki so sodelovale s konkurenčnimi podjetji, a ravno to je njihova največja prednost. To pomeni, da imajo izkušnje iz vaše industrije, poznajo prednosti in pasti, ki se v posamezni industriji pojavljajo in imajo tako lahko še večji doprinos k uspehu vašega podjetja.

O izkušnjah v vaši industriji lahko povprašate tudi na uvodnem klicu z agencijo, kjer lahko hitro ugotovite, do kakšne mere agencija razume delovanje in specifike vaše industrije, ki so pomembne za uspešnost marketinških aktivnosti.

Prepoznavnost agencije

 

Prepoznavnost agencije in marketinške nagrade, ki jih imajo digitalne agencije, niso vedno objektivni pokazatelj kvalitetnega dela, sigurno pa mu dajejo dodatno težo. Še bolj kot nagrade, pa je pomembno strokovno znanje, ki ga imajo specialisti v agenciji.

V kolikor iščete najboljšo agencijo za Google oglaševanje, potem je dober objektivni pokazatelj odličnega dela prejet naziv Google Premier Partner, saj gre za uradni certifikat, ki ga podeljuje Google, dobi pa ga zgolj 3% najboljših oglaševalcev na podlagi uspešnosti, porabe sredstev in števila certificiranih strokovnjakov na področju oglaševanja. V letu 2022 smo v Dinetixu zopet pometli z konkurenco in že sedmo leto zapored upravičili naziv Google Premier Partner. Naši strokovnjaki pa so v letu 2022 prejeli tudi naziv certificiranih digitalnih prvakov 2022 s strani ekskluzivnega izobraževalnega programa za Google Premier Partnerje. Ne samo to, konec leta 2022 smo v Dinetixu prejeli tudi Zlati certifikat bonitetne odličnosti AAA, kar dokazuje, da dosegamo nadpovprečno bonitetno vrednost med podjetji že tri leta zapored in smo s tem prepoznani kot eno izmed najbolj zanesljivih slovenskih podjetij.

Cenovna ugodnost

 

Cenovna plat sodelovanja z digitalno agencijo je seveda pomemben dejavnik za odločitev, s katero agencijo delati. Hkrati pa priporočamo, da to ni edini dejavnik, na podlagi katerega se odločate, saj cena ni nujno vedno odraz dejanske kvalitete dela.

Način dela in ujemanje

 

Zelo pomemben, a pogosto spregledan dejavnik pri izbiri digitalne agencije je samo ujemanje v vašem načinu dela in načinu dela digitalne agencije. Pomembno se je zavedati, da sodelovanje z digitalno agencijo v vaše podjetje prinaša partnerja, za katerega želite, da je podaljšek vaše ekipe, saj bo le tako lahko sodelovanje obrodilo željene sadove.

Redna in jasna komunikacija, transparentnost in postavljanje jasnih pričakovanj in ciljev so vse pomembni dejavniki uspešnosti sodelovanja, zato na uvodnem sestanku povprašajte tudi po njihovem načinu dela in ocenite, kako skladen je z vašim.

Področja dela, ki jih agencija pokriva

 

Potrebujete pomoč pri postavitvi marketinške strategije? Ustvarjanju oglasnih kreativ in pristajalnih strani? Pri pisanju Google oglasov? Strategiji za YouTube oglaševanje? Analitiki in optimizaciji? Pri vsemu naštetemu?

Natančno premislite, na katerih področjih v marketingu potrebujete pomoč in naj bo ta razmislek vodilo pri izbiri digitalne agencije. V kolikor želite izvedbo večkanalne marketinške strategije, izberete pa agencijo, ki je specializirana zgolj za oglaševanje na družbenih omrežjih, vam namreč takšno sodelovanje verjetno ne bo prineslo željenih rezultatov.

 

Upamo, da smo vam z omenjenimi primerjavami in nasveti pomagali, da bo izbira za partnerja na področju digitalnega marketinga lažja. In v kolikor ste se odločili, da boste iskali digitalno agencijo, primerno za vašo industrijo, velikost podjetja in način poslovanja, nas kontaktirajte za uvodni posvet, kjer vam bomo predstavili naš način dela, reference in svetovali, kako lahko dosežete naslednji mejnik v vašem poslovanju.