Prednosti A/B testiranja v digitalnem marketingu
- 27/02/2023
Deli blog:
V kolikor ste se že srečali z digitalnim marketingom, ste sigurno slišali tudi za A/B testiranje. Gre za metodo, ki nam v digitalnem marketingu pomaga najti bolj učinkovito verzijo in odgovori na vprašanja, kot so: Katera kreativa v oglasu prinaša boljše rezultate? Katera zadeva v e-mail sporočilu je bolj prepričljiva, da ljudje sporočilo odprejo?
Kako točno deluje A/B testiranje, kako se ga posluževati in kaj so njegove prednosti – berite dalje.
Kaj je A/B testiranje?
A/B testiranje je marketinški preizkus dveh različnih verzij kampanje, kreative ali same vsebine, kjer eno verzijo prikažemo prvi polovici naše ciljne skupine in drugo verzijo prikažemo drugi polovici. Cilj A/B preizkusa je, da ugotovimo, katera izmed verzij je bolj učinkovita glede na metriko, ki jo opazujemo (npr. število klikov, konverzij, št. odprtih e-mail sporočil itd.).
Ena izmed največjih prednosti A/B testiranja je v tem, da je uporabna praktično za vsako podjetje, ne glede na to, ali gre za B2B ali B2C poslovanje, ne glede na industrijo, v kateri je vaše podjetje in ne glede na to, ali se ukvarjate s prodajo izdelkov ali storitev.
Kdaj uporabljati funkcijo A/B testiranja?
Z A/B testiranjem dobimo ogromno uporabnih informacij za rast – od tega, kakšna kreativa bolje deluje pri Facebook oglaševanju, pa vse do tega, kakšna je optimalna dolžina besedila v e-mail sporočilu in kdaj je najboljši čas za objavo vsebine na družbenih omrežjih.
Ravno zato je pomembno, da se je poslužujemo v čimveč primerih.
Nekaj primerov, kjer je funkcija A/B testiranja še posebej uporabna:
- E-mail sporočila (vsebina, zadeva, CTA-ji, čas pošiljanja)
- Kreative pri oglaševanju (različni formati kreativ)
- Drugi elementi pri oglaševanju (opisi, CTA-ji)
- Pristajalne in produktne strani (naslovi, dolžina besedila, CTA-ji, zgradba)
- Ciljna skupina
- Spletne trgovine in spletne strani
V splošnem lahko rečemo, da je A/B testiranje smiselno vsepovsod, kjer stopamo v stik z našo ciljno skupino. Na tak način jih še bolje spoznavamo in skozi čas dobivamo vse boljšo sliko o tem, kaj pritegne njihovo pozornost, kaj jo vzdržuje in kaj je morda tisto, kar jih odvrne.
Pomembno pa je, da si pred začetkom A/B testiranja postavite konkretne cilje, ki jih želite doseči in vzpostavite sistem vrednotenja uspešnosti posameznega testa. Le tako boste dobili relevantne podatke na podlagi katerih lahko delate zaključke.
Prednosti A/B testiranja
Prednosti A/B testiranja je ogromno, vse od povišanja konverzij in angažiranosti uporabnikov pa do zmanjšanja tveganja pri uvajanju novih elementov. Spodaj predstavljamo 4 ključne prednosti, ki jih ima lahko pravilna uporaba A/B testiranja.
Zvišanje konverzij
Ena izmed najbolj zanimivih prednosti A/B testiranja je zagotovo zvišanje konverzij. Z A/B testiranjem lahko ugotovimo, katera verzija bolj pritegne uporabnike in jih prepriča, da opravijo želeno dejanje (npr. nakup). Tako hitreje in lažje pridemo do vsebine, ki bo najučinkovitejša in jo z našo ciljno skupino komuniciramo ob ravno pravem času zanje.
Povečanje angažiranosti uporabnikov
Podjetja včasih zmotno menijo, da je za povečanje angažiranosti uporabnikov in zvišanje konverzij potrebno vedno delati velike spremembe, kar pa ni nujno res. Včasih že majhna sprememba prinese občutno boljše rezultate – npr. izstopajoča barva CTA gumba na pristajalni strani je majhna sprememba, a lahko v primerjavi z barvo, ki se zlije s preostalo vsebino, drastično poviša število klikov.
A/B testiranje nam omogoči, da vzamemo dve verziji enega elementa, npr. barvo CTA gumba na pristajalni strani in vsako testiramo na polovici naše ciljne skupine. Tako lahko ugotovimo, katera nam prinaša boljše rezultate, s tem pa lahko sprejmemo nadaljne odločitve, ki temeljijo na dejanskih podatkih vedenja uporabnikov, ne samo na teoretičnih predpostavkah in naših predvidevanjih.
Ne samo, da nam A/B testiranje pomaga povečati angažiranost uporabnikov in zvišati konverzije, s pomočjo A/B testiranja stalno izboljšujemo ključne elemente, ki vodijo potencialne stranke do končne točke v prodajnem lijaku.
Izboljšana stopnja obiska spletne strani in nižji »bounce rate«
Verjetno se je tudi vam že zgodilo, da so obiskovalci vaše spletne ali pristajalne strani le to hitro zapustili, vi pa niste točno vedeli, kaj je razlog za to. Z A/B testiranjem lahko preizkusite različno vsebino, foto/video material, naslove ali CTA gumbe, da ugotovite, kaj je tisto, kar pomaga zadržati uporabnike na vaši spletni strani.
Zmanjšanje tveganja
Uvesti želite nov element na vaši spletni/pristajalni strani, pri oglaševanju ali v e-mail sporočilih in ne veste, kako se bo vaša ciljna skupina na to odzvala. Bo konverzija upadla? Bodo ljudje hitreje zapuščali spletno stran? Ne bodo več klikali na CTA gumbe?
A/B testiranje pomaga zmanjšati tveganje upada angažiranosti uporabnikov, saj lahko pred apliciranjem te spremembe, ta element testirate. Če ugotovite, da v obliki kot ste si jo zamislili, ni tako učinkovit kot prejšnja verzija, boste točno vedeli, kaj je potrebno še optimizirati.
Ne veste, kako bi se lotili A/B testiranja, da bi dobili najbolj relevantne podatke? Kontaktirajte nas in pomagali vam bomo pripraviti strategijo, ki bo najbolj učinkovita za vaš primer.