6 dejstev, ki jih zagotovo niste vedeli o Youtubu
- 13/10/2022
Deli blog:
Youtube je postal skoraj nepogrešljiv del našega vsakdana. Ne glede na to, ali želimo poslušati glasbo, gledati zabavne ali poučne video vsebine, primerjati telefona Iphone 13 in Iphone 14 ali ustvarjati lastne video vsebine – ljudje ga dnevno uporabljamo.
Ravno zato, ker je Youtube že skorajda avtomatično vključen v naše vsakdanje življenje, pa marsikaj o njem sploh še ne vemo in se velikokrat sploh ne zavedamo, kakšen ogromen vpliv ima tudi na globalni ravni.
Poleg tega, da so vsebine večinoma brezplačne, da je precej popularen tudi iz vidika grajenja osebnih znamk in da lahko dostopamo do vsebin v praktično katerem koli jeziku, mnogi ne vedo, kakšen potencial lahko ima tudi za spletne oglaševalce in podjetja.
Zato smo za vas pripravili nekaj dejstev, ki jih zagotovo še niste vedeli o Youtubu, lahko pa pomembno vplivajo tudi na vaše poslovanje.
1. Youtube je bil ustvarjen leta 2005 kot spletna stran za video zmenkarije
Verjetno se nihče izmed nas ne spomni točnega časa, ko smo prvič spoznali Youtube. Občutek je, kot da je postal eden izmed najbolj popularnih kanalov kar čez noč.
Zato je še toliko bolj zanimivo dejstvo, da je bil Youtube ustanovljen že davnega leta 2005, in sicer na valentinovo.
Prvi video je bil objavljen aprila istega leta, objavil pa ga je soustanovitelj Youtuba Jawed Karim v živalskem vrtu. Dolg je bil 19 sekund.
Prvotna ideja ustanoviteljev Youtuba je bila ustvariti spletno stran za video zmenkarije.
Posameznik bi objavil video posnetek sebe, kjer bi se predstavil, delil svoje interese in hobije, drugi ljudje s podobnimi interesi pa bi se odzvali s svojim video posnetkom.
Kmalu po prvotnem preizkušanju te ideje v praksi je postalo očitno, da ljudje ne želijo objavljati svojih video posnetkov v ta namen.
Kmalu zatem, ko so preoblikovali omenjeni koncept v takšnega kot velja še danes – se pravi, da lahko vsak objavi video, ki ga želi deliti z drugimi – se je Youtubu začela popularnost pomembno zviševati.
S tem pa se je začelo odpirati tudi okno za spletne oglaševalce.
Leta 2006 je Google kupil Youtube, prvi oglasi pa so se na omenjeni platformi začeli prikazovati leta 2007.
Prvi oglas, ki je dosegel milijon ogledov, je bil video, v katerem je Ronaldinho prejel kopačke podjetja Nike.
2. Youtube ima več kot 2 milijardi mesečno aktivnih uporabnikov
Na svetu je okoli 4,72 milijarde ljudi, ki ima dostop do interneta. Polovica teh ljudi mesečno uporablja Youtube.
Preberite še enkrat.
Več kot 2 milijardi ljudi mesečno uporablja Youtube. Od leta 2012 pa do leta 2021 je Youtube pridobil 1,2 milijardi novih uporabnikov, kar kaže na skokovito in skoraj nepredstavljivo rast te platforme.
Seveda se sedaj pogosto poraja tudi vprašanje, kdaj se rast Youtuba ustavi – tega nihče ne ve. Kar pa je jasno pa je, da so milijarde ljudi še brez dostopa do interneta. V prihodnosti se z vzpostavitvijo tega pričakuje kontinuirana rast v številu uporabnikov.
Kaj to pomeni za vaše poslovanje?
Odgovor na to vprašanje je skoraj samoumeven. To pomeni, da je Youtube že sedaj platforma, na kateri bi se moral nahajati vsak resen oglaševalec ali blagovna znamka, ki ima vizijo povečati svojo prepoznavnost in doseg.
Torej pravo vprašanje je, ali že izkoriščate potencial, ki ga ima Youtube?
3. V letu 2021 je YouTube ustvaril skoraj 29 milijard prihodkov iz oglasov
Youtube je zaradi svojega dosega eden izmed najvplivnejših kanalov za oglaševanje, še posebej, če imamo za usvajanje tega kanala pripravljeno ustrezno strategijo.
Na letni ravni Youtube ustvari več kot 29 milijard dolarjev neto prihodkov iz oglaševanja.
Razlogov za takšne rezultate je več. Poleg dejavnikov, ki smo jih že omenili (npr. število aktivnih uporabnikov in ogromen doseg), velja omeniti tudi, da Youtube preko zgodovine iskanj, ogledanih video posnetkov in vsebine, ki jo uporabnik deli, izve veliko o tematikah, ki uporabnika najbolj zanimajo.
Tako prikazuje oglase, ki so najbolj relevantni za uporabnika in s tem povečuje učinkovitost oglaševanja ter prinaša omenjene rezultate.
4. Youtube iskalnik je večji kot Bing in Yahoo spletna iskalnika skupaj
Youtube lahko uvrstimo med spletne iskalnike, kakršen je npr. Google, lahko pa ga klasificiramo tudi kot družbeno omrežje. Ne glede na to, kam ga uvrščamo, je dejstvo, da Youtube zaseda drugo mesto na lestvici najbolj popularnih spletnih iskalnikov na svetu, še kako zgovoren.
Gre za še eden dodatni argument, ki kaže na vplivnost tega kanala. Ne samo kot ustvarjalci vsebin, temveč tudi kot oglaševalci lahko tako dosežemo nepojmljivo število ljudi, če Youtube postane eden izmed kanalov, ki se ga lotimo strateško in načrtovano.
5. Vsako uro je na Youtube naloženih novih 30 000 ur video vsebin
Na Youtube je vsako minuto naloženih 500 ur video posnetkov, kar je 30 000 ur novih posnetkov vsako uro.
Če bi želeli pogledati vse video posnetke, ki so naloženi na Youtube v enem dnevu, bi za to potrebovali 82 let.
Precej nepredstavljive številke, se strinjate?
6. 20% Youtube video vsebin uporabniki preskočijo po 10 sekundah
Digitalni marketing je v zadnjih letih postavljen pred velik izziv.
Na eni strani je intenzivna rast uporabe družbenih omrežij, pojavljanja novih in novih kanalov in s tem tudi digitalnih trendov prinesla ogromno (ustvarjalnih) možnosti za komuniciranje s potencialnimi strankami. Na drugi strani pa zaradi poplave vsebin na vsakem koraku uporabniki postajajo vse bolj zahtevni.
Če z vsebino ne pritegnemo uporabnika v prvih nekaj sekundah, bo naš video ali oglas brez premisleka preskočil.
Zato je ključno, da postavimo pravo strategijo za Youtube oglaševanje, da po nepotrebnem ne izgubljamo naših resursov, pri tem pa nemočno opazujemo naraščujoče stroške in pomanjkanje dejanskih rezultatov.
Kako postaviti pravo strategijo za Youtube oglaševanje, da bodo vaši oglasi prinašali rezultate?
Komaj že čakamo, da se spoznamo in vam pomagamo v polnem potencialu izkoristiti to popularno platformo.
Na spodnjem gumbu nas kontaktirajte in dogovorili se bomo za uvodni posvet o vaši Youtube strategiji.
Začnimo skupaj podirati rekorde!