YouTube je kanal, ki ni namenjen zgolj poslušanju glasbe, ogledu informativnih vsebin in zabavnih vsebin v video obliki. Glede na to, da je YouTube tudi drugi najbolj popularen iskalnik, pa je zelo popularen tudi med oglaševalci. V letu 2021 je YouTube ustvaril več kot 29 milijard dolarjev neto prihodkov iz oglaševanja. Ker pa se seveda vsak kanal in vsaka platforma med sabo razlikujejo, pa je tudi za YouTube oglaševanje potrebno specifično znanje.
Zato smo ustvarili ta prispevek, v katerem povzamemo glavne tipe YouTube oglasov, ki jih lahko vključite v svojo oglaševalsko strategijo.
Zakaj oglaševati na YouTubu?
Mnogi še vedno ne izkoriščajo potenciala YouTube oglaševanja, ker niso prepričani v učinkovitost le tega.
Nekaj dejstev o YouTubu, ki prepričajo:
- YouTube ima več kot 2 milijardi mesečno aktivnih uporabnikov
- YouTube iskalnik je večji kot Bing in Yahoo iskalnika skupaj
- 90% marketing strokovnjakov trdi, da jim je video marketing pomagal do več leadov (*)
Če se sprašujete, kako sploh začeti z YouTube oglaševanjem, pa berite dalje, saj v nadaljevanju predstavimo več različnih tipov YouTube oglasov.
Tipi YouTube oglasov
Na YouTube imamo, tako kot tudi na drugih platformah, več različnih možnosti, kakšen tip oglasa želimo ustvariti z namenom doseči svojo ciljno skupino. Na YouTube imamo tri glavne kategorije oglasov, ki se lahko prikazujejo – video oglasi, oglasi brez video posnetkov ter premium oglasi.
Video oglasi se prikazujejo pred, med in po predvajanju YouTube posnetka. Oglasi brez video posnetkov vključujejo besedilne oglase in oglase, ki se prikazujejo kot pasice (angl. banner ads). Upravljate jih preko Google ad manager-ja. Premium oglasi so sestavljeni iz obojih tipov, a nastavitev le teh ni tako enostavna, saj je mogoča le preko Googlovega prodajnega predstavnika, zato se na le-te v tem članku ne bomo toliko osredotočili.
Video oglasi na YouTube
Z video oglasi lahko na YouTube dosežemo našo ciljno skupino pred, med in po predvajanju YouTube posnetka. Ustvarimo lahko preskočljive video oglase, nepreskočljive video oglase ter odbojne oglase.
Preskočljivi video oglasi
Preskočljivi videooglasi (angl. skippable video ads) omogočajo gledalcem, da jih čez pet sekund preskočijo s klikom na »Preskoči«, v kolikor niso zainteresirani za nadaljni ogled. (*) Pri tem lahko izbirate med tremi različnimi ponudbenimi modeli:
- Cost-per-view (CPV) – strošek glede na ogled
- Cost-per-mille (CPM) – strošek glede na 1000 prikazov
- Cost-per-action (CPA) – strošek glede na dejanje/konverzijo
Najbolj popularna metrika je CPV, saj vam YouTube obračuna ogled samo, če je uporabnik vaš video oglas gledal vsaj 30 sekund, je gledal cel video v primeru, da je krajši od 30 sekund ali je kliknil na link v oglasu. Popularen bidding tip je tudi CPA, kjer gre za plačilo zgolj, ko pride do konverzij (npr. nakup izdelka, vpis na e-mail listo, itd.).
Glavna prednost preskočljivih video oglasov je v tem, da vam YouTube ne bo obračunal stroška, v kolikor uporabnik vaš oglas preskoči. Je pa možnost, da posamezniki preskočijo vaš oglas tudi slabost. Pri tem tipu oglasov je tako še bolj pomembno, da ustvarite res dober prvi vtis v prvih 5 sekundah, da pritegnete uporabnika, da bo nadaljeval z ogledom oglasa, nanj kliknil in opravil željeno dejanje.
Nepreskočljivi video oglasi
Nepreskočljivih video oglasov (angl. non-skippable video ads), kot že beseda pove, uporabnik ne more preskočiti. Preden si lahko ogleda izbrani video posnetek, si mora oglas ogledati do konca. Trajanje takšnih oglasov je običajno 15-20 sekund. (*)
Za razliko od preskočljivih oglasov lahko pri nepreskočljivih video oglasih plačate zgolj glede na CPM metriko, in sicer tako, da si nastavite maksimalni CPM, ki ste ga še pripravljeni plačati.
Glavna prednost nepreskočljivih oglasov je seveda v tem, da jih uporabniki ne morejo preskočiti in si jih morajo ogledati do konca, če želijo nadaljevati z ogledom izbranega video posnetka. S tem pa plačate za vsak ogled vašega oglasa, kar pa je glavna slabost omenjenega tipa oglasov.
Odbojni oglasi
Odbojni oglasi (angl. bumper ads) so po logiki podobni nepreskočljivim oglasom, a namesto 15-20 sekund trajajo samo 6 sekund ali manj. V tem primeru je večja verjetnost, da bodo uporabniki dejansko pogledali video oglas, saj nepreskočljivi oglasi, ki trajajo 20 sekund, pogosto niso sprejeti z največjim navdušenjem. To je tudi največja prednost odbojnih oglasov pred nepreskočljivimi – oboji so nepreskočljivi, le da je 6 sekund veliko bolj vzdržnih kot 15-20 sekund.
Glede plačevanja je podobno – plačate glede na CPM metriko.
Video discovery oglasi
Video oglasi v viru (angl. video discovery ads) so tisti, ki se na YouTube platformi prikazujejo na mestih odkrivanja vsebine, torej na vrhu rezultatov iskanja v YouTubu, poleg sorodnih videoposnetkov v YouTubu ali na domači strani za mobilne naprave.
Sestavljeni so iz sličice iz video posnetka in nekaj kratkega besedila, ki vabita uporabnika, da klikne in si ogleda oglasni video. Podobno kot smo že omenili pri prejšnjih tipih oglasov, tudi tukaj YouTube zaračuna klike oz. oglede oglasa.
Glavna prednost video oglasov v viru je, da se le ti prikazujejo ljudem, ki iščejo video vsebine na določeno tematiko, s čimer se poveča verjetnost, da jih bo vaš oglas zanimal. Ena izmed slabosti tega tipa oglasov pa je, da s klikom na oglas uporabniki še vedno ostanejo na YouTubu, kar pomeni, da morajo klikniti še enkrat, da pristanejo na vaši pristajalni strani.
Oglasi brez video posnetkov
Veliko podjetij se boji video produkcije, zanjo nima ustreznih resursov ali znanja. V tem primeru na začetku pridejo prav tudi oglasi brez video posnetkov. Na YouTubu je na voljo dvoje takšnih tipov oglasov – display oglasi ter overlay oglasi.
Prikazni oglasi
Prikazni oglasi (angl. display oglasi) so tisti, ki se v YouTube omrežju prikazujejo na desni strani posnetka, ki ga gledate in vsebujejo fotografijo, besedilo in CTA gumb z željeno povezavo. Prikazni oglasi se ne prikazujejo uporabnikom v mobilnih napravah.
Kljub temu, da se prikazni oglasi prikazujejo na vrhu sorodnih video posnetkov, pa je njihova glavna slabost ravno ta, da jih uporabniki hitro zgrešijo, saj niso v ospredju med tem, ko gledajo video.
Overlay oglasi
Overlay oglasi so oglasi, ki se prikazujejo na spodnjem delu video posnetka, medtem ko uporabnik gleda video. Tako kot prikazni oglasi, se tudi overlay oglasi ne prikazujejo na mobilnih napravah.
Glavna prednost overlay oglasov pred display oglasi je, da so bolj v ospredju in jih uporabnik lažje opazi, saj se pojavijo neposredno na video posnetku, ki ga gleda. Hkrati pa je to tudi slabost – uporabniki ponavadi pogosteje zapirajo okence z oglasom, saj jim blokira posnetek, ki ga gledajo.
Kot smo že omenili je za učinkovitost oglasa pomemben privlačen CTA, ki pa je pri overlay oglasih še posebej pomemben, da privabimo uporabnika, da nanj klikne, namesto da ga zapre in pozabi nanj.
Kateri je pravi tip YouTube oglasa za vas? Odvisno od vašega znanja, virov, oglaševalskega proračuna in ciljev. V Dinetixu vam naši izkušeni specialisti pomagajo začeti ali nadgraditi vaše YouTube oglaševanje. Stopite v stik z nami s klikom na gumb spodaj.